.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
افزایش ازدواج‌هاي اينترنتي در كشور

معاون پژوهشي مركز مطالعات و پژوهش‌هاي جمعيتي آسيا و اقيانوسيه هشدار داد: ازدواج‌هاي اينترنتي در كشور رو به افزايش است.

شهلا كاظمي‌پور گفت: آمار ازدواج‌هاي اينترنتي در حد نگران كننده‌اي نيست ولي به مرور زمان امكان افزايش اين مسئله وجود دارد. در حال حاضر مي‌توان گفت از هر 100 مورد ازدواج 2 ازدواج اينترنتي رخ‌ مي‌دهد‌ اما مي‌تواند در آينده افزايش يابد.
وي ادامه داد: آمار دقيقي درباره ازدواج‌هاي اينترنتي وجود ندارد و معمولاً كم‌تر پيش‌آمده كه افراد شيوه ازدواج خود را بگويند.

وي گفت: پرسشنامه‌اي تهيه شده كه در اين زمينه مي‌تواند كمك خوبي باشد ضمن‌ اين‌كه اين پرسشنامه تا چند ماه آينده منتشر مي‌شود و با توجه به اطلاعات ذكر شده در پرسشنامه‌ها مي‌توان به ارائه نظرات علمي پرداخت.

معاون پژوهشي مركز مطالعات و پژوهش‌هاي جمعيتي آسيا و اقيانوسيه تصريح كرد: آمار موجود نشان مي‌دهد كه طلاق در كشور در حال افزايش است و ميزان آن بالا رفته است.

كاظمي‌پور به دلايل مختلفي كه در اين زمينه وجود دارد اشاره كرد و گفت: يكي از اين دلايل شيوه همسر گزيني است كه از خانواده، ‌همسايه و همكاران به سمت آشنايي‌هاي خياباني و لحظه‌اي و ازدواج‌هاي اينترنتي كه نوع جديدي محسوب مي‌شود، سوق پيدا كرده ‌است.

وي اظهار داشت: در آشنايي‌‌هاي اينترنتي بعيد است كه افراد بتوانند شناخت پيدا‌ كنند و معمولاً در ابتدا با يكديگر آشنا مي‌شوند و قول ‌و قرارها گذاشته مي‌شود و بعد از آن براي پيدا كردن شناخت بر يكديگر اقدام مي‌كنند در حالي كه در گذشته حضور خانواده‌ها و يا معرف‌ها پررنگ بود و معمولاً افرادي كه دختر يا پسري را معرفي مي‌كردند سعي داشتند تا خانواده‌ها نيز يكديگر را كاملاً بشناسند.

به اعتقاد كاظمي‌پور ازدواج‌هاي اينترنتي يكي از صور ازدواج‌ها و آشنايي‌هاي لحظه‌اي هستند. در آشنايي‌هاي لحظه‌اي چهره ‌و رفتار ممكن است مد نظر قرار گيرد اما در ازدواج‌هاي اينترنتي اين امكان نيز وجود ندارد و غيابي است و فرد شخصيت خود را‌ هر گونه كه تمايل داشته باشد به ديگري عرضه مي‌كند.

معاون پژوهشي مركز مطالعات و پژوهش‌هاي جمعيتي آسيا و اقيانوسيه در ادامه با اشاره به نحوه اين آشنايي‌هاي اينترنتي در خارج از كشور‌ بيان كرد: در خارج از كشور فرهنگ متفاوتي وجود دارد و افراد نمي‌تواند از طريق اينترنت خود را معرفي كنند بلكه سازما‌ن‌‌هايي هستند كه شخصيت فرد را با انجام تست‌هاي روان‌شناسي مورد ارزيابي قرار مي‌دهند و پس از آن اطلاعات فرد بر روي سايت قرار مي‌گيرد و بايدتوجه داشته باشيم كه اينترنت وسيله ثانوي است نه اوليه.

وي ادامه داد: در خارج از كشور سازمان‌هايي هستند كه در اين راستا حركت مي‌كنند اما در كشور ما از طريق چت صورت مي‌گيرد.

معاون پژوهشي مركز مطالعات و پژوهش‌هاي جمعيتي آسيا و اقيانوسيه گفت: تحقيقاتي درباره ازدواج و‌ شيوه‌هاي همسريابي انجام داده است كه تا 2 ماه آينده نتايج آن اعلام مي‌شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.301 seconds.